Vlucht en Hong Kong - Reisverslag uit Causeway Bay, Hong Kong van RikPatriciaLise - WaarBenJij.nu Vlucht en Hong Kong - Reisverslag uit Causeway Bay, Hong Kong van RikPatriciaLise - WaarBenJij.nu

Vlucht en Hong Kong

05 Mei 2014 | Hong Kong, Causeway Bay

We hadden ons stiekem wel een beetje zorgen gemaakt over hoe de lange vlucht naar Hong Kong zou gaan, maar dit is dus voor niks geweest. Lise vond zoals gewoonlijk alles prima en was op Schiphol al druk bezig de (overwegend) Chinese medepassagier haar 4-tanden lach te laten zien. In het vliegtuig kregen we prima stoelen met veel beenruimte en een neerklapbare plank in de muur voor ons. Hier konden we een mandje opzetten om Lise in te laten slapen. Mevrouw vond het helaas een stuk leuker om over de rand te gaan hangen en naar beneden te kijken, dus hebben we het mandje maar snel op de grond gezet voordat ze eruit donderde. Weg beenruimte, maar gelukkig hadden we die plank nog om als voetenbankje te gebruiken: toen ging het eigenlijk weer prima.
Lise had intussen ontdekt dat ze in en uit het mandje kon klimmen (gelukkig dus dat deze inmiddels op de grond stond) en dat deed ze vervolgens een half uur lang. Nadat ze op deze manier een aantal keer een stewardess voor de voeten was gekropen, werd ze moe was en ging ze slapen. Helaas was dit van korte duur, want toen ze net een halfuurtje lag moest ze eruit en in de gordels vanwege turbulentie. Uiteindelijk heeft ze dus veel te weinig geslapen, maar dat kon het goede humeur niet drukken. Dit kon niet gezegd worden van de enige andere baby aan boord. Die schreeuwde het hele vliegtuig bij elkaar.

De douane in Hong Kong en de metro naar het hotel gingen allebei voorspoedig. Misschien iets te voorspoedig want we waren om 8.00 uur al ter plaatse en toen was er natuurlijk nog geen kamer beschikbaar. Ze konden ons wel een andere kamer geven die meteen beschikbaar was, maar die was groter dan de kamer die we geboekt hadden. Of we dan even 100 euro per nacht bij wilden betalen? Ze dachten natuurlijk dat die gekke toeristen met die vermoeide baby dat wel zouden doen… niet dus. Gelukkig kunnen wij onze baby ook gebruiken om onze zin te krijgen. We zeiden dus dat we in de lobby wel zouden wachten totdat onze kamer gereed was. Lise had de boodschap prima begrepen want ze schreeuwde gelijk de hele lobby bij elkaar vanuit haar slaaptentje die we daar even opgebouwd hadden. Aangezien het een redelijk chic hotel is waren ze waarschijnlijk toch bang wat de andere gasten zouden denken, want ineens was er toch een kamer beschikbaar ;-).

Vanmiddag hebben we een rondje over Hong Kong Island gelopen. Het is vrij bewolkt dus genieten van de skyline zat er nog niet in. Voor de komende twee dagen wordt ook vooral bewolking voorspeld dus misschien moeten we onze bezoekjes aan uitzichtpunten voor een volgende keer bewaren. Morgen gaan we waarschijnlijk naar Kowloon en de tempel van de 10000 boeddha's (bekend van Wie is de mol?). Mocht het weer onverwacht meevallen, dan gaan we ook nog proberen om een mooi uitzichtpunt mee te pakken (waarschijnlijk Victoria peak).

• 05 Mei 2014 - 14:20

Tom & Marieke:

Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en dat Lise zo goed weet wat er van haar verwacht wordt (lachen of huilen

• 05 Mei 2014 - 14:25

Tom & Marieke:

Zo te zien is onze reactie niet volledig geplaatst...
    We hopen dat t meevalt met de bewolking.
    De foto ziet er in ieder geval

• 05 Mei 2014 - 14:29

Ilona:

Heeeeeel fijn om te lezen dat de vlucht zo goed gegaan heeft! Heeeeel veel plezier en tot de volgende!

• 05 Mei 2014 - 14:38

Inge:

Haha Lise laat niet met zich sollen... :) Fijn dat de reis goed is gegaan, druk gemaakt voor niks... Geniet ervan, Hong Kong by night ziet er super uit!

• 05 Mei 2014 - 16:54

Leo En Marij:

fijn dat de eerste etappe goed verlopen is..... en weer mooie foto voor aan de muur

• 05 Mei 2014 - 17:23

Corrie En Dieter:

Fijn dat jullie eerste etappe zo goed is verlopen!!! Lise weet precies wat jullie en zij willen!!!!!!!

• 05 Mei 2014 - 19:43

Mary:

Fijn om te horen dat het eerste stuk goed is gegaan nu de rest nog

• 06 Mei 2014 - 15:26

Karin:

Heeijj!!
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Goede tactiek in dat hotel! Go Lise!

Groetjes Karin

• 06 Mei 2014 - 19:48

Kim:

Wat fijn zeg!!!!! Die Lise toch... Grappig hoor net 1 jaar en ze krijgt nu al voor elkaar dat ze in Hong Kong naar haar luisteren! :)) geniet ervan! En tot het volgende bericht!

• 08 Mei 2014 - 17:06

Barry En Caroline:

Hey familie Vullings,
    Leuk om te lezen dat alles zo goed is gegaan!
    En dan toch fijn dat Lise zo goed meewerkt ;) veel plezier daar met z'n alle!
    Groetjes Barry en Caroline